Merhaba, biz bir ekibiz ve adımız PROJX.
Bize merhaba demek için;

[email protected] . +902123257300
 

Robotlar, Pazarlamacıların İşlerini Yapabilir mi?

30 mayıs 2020

Teknolojinin daha korkutucu etkilerinden biri, bilgisayar, algoritma ve robotların bazı işlerin demode olmasına yol açma ihtimali. Fakat McKinsey araştırmacıları Michael Chui, James Manyika ve Mehdi Miremadi, makinelerin işleri nasıl değiştireceğini analiz etmenin en iyi yolunun, tüm işlerden ziyade bireysel görevlere bakmak olduğunu söylüyorlar. Yeni bir araştırma ile, işlerin yüzde 5’inden azının tamamen otomatize edilebildiğini buldular. Fakat makineler, tüm işlerin yarıdan fazlasında günlük görevlerin yaklaşık üçte birini yerine getirebiliyor. Bu sadece üretim ve müşteri hizmetleri için değil, pazarlama gibi daha üst seviye birimler için de geçerli. 

 Aşağıdaki grafik, çeşitli pazarlama profesyonellerinin görevlerinden yüzde kaçının otomatize edilebileceğini ve Amerika’da bu işleri yapan kişi sayısını gösteriyor. Yöneticiler bile görevlerinin yüzde 10’undan fazlasının makineler tarafından yapıldığını görebilir; bu da ürün geliştirme ve strateji işlerine daha fazla alan açabilir. Yazarlar şöyle yazıyor: “Organizasyonların, makinelerin nerede işi daha iyi yapabileceğini anlamaları, insanların hangi konularda avantajlı olduğunu ve her iki tür yetenekten en iyi şekilde faydalanmak için süreçlerin nasıl yeniden icat edileceğini anlamaları gerekiyor.”

 

 

HBRTürkiye