Merhaba, biz bir ekibiz ve adımız PROJX.
Bize merhaba demek için;

[email protected] . +902123257300
 

Kurumsal Kimlik Kılavuzu Nedir?

09 ekim 2022

Kurumsal kelimesinin insanlarda yarattığı algı ve firmaların karizmasına olan etkisi yadsınamaz şekilde ortadadır. İnternet sayesinde hızla globalleşen dünyanın en büyük gereksinimlerinden olan kurumsallaşmanın aşamalarından biri de kurumsal kimlik kılavuzu oluşturmaktır. Bu içerikte kurumsal kimlik kılavuzu nedir, nasıl oluşturulur, ne işe yarar gibi çeşitli soruların yanıtlarını bulabilirsiniz.

Kurumsal Kimlik Kılavuzu Nedir?
Öncelikle şuna değinmek gerek ki kurumsallık sadece logo oluşturup kartvizit bastırma ile sınırlı değil. (mercek emojisi) Kurumsal Kimlik Kılavuzu da “kurumsal” imajını yaratmak için oldukça önemli bir kalem durumunda.  Kurumsal kimlik sonrası ortaya çıkarılacak kılavuzda markanın hikâyesine, kişiliğin, değerlerine, misyonu ve vizyonuna yönelik izler taşıyan bir dizi öğeden oluşmaktadır. 

Kurumsal kimlik kılavuz içeriği:

  • Logo 
  • Tipografi,
  • Renk Paleti,

Dilerseniz teker teker bunların ne olduğuna bir değinelim..

Logo
Kurumsal kimlik oluşturma esnasında yapılan en büyük hatalardan biri sınırlı logo varyasyonu ile işlemi tamamlamaktır. Aynı tema odağında farklı boyut ve tasarımsal varyasyonlar elde edilmesi sayesinde geniş bir kullanım katalogu oluşturmak mümkün olur. Bu sayede yanlış ve doğru kullanımlara dair sunabileceğiniz çeşitli içeriği de sunmuş hale gelebilirsiniz.

Tipografi
Herkesin sevdiği bir yazı fontu bulunur. Firma yazılı, görsel ve dijital içeriklerde organize şekilde takip edilecek tipografi kurumsal kimlik kılavuzunun önemli öğeleri arasında yer alır.

Renk Paleti
Renk paleti kulağa basit gelse de marka bazlı görsel çalışma ve farklı alanlarda kullanım açısından belirli olması müthiş bir koordinasyon yaratacaktır. Önceden belirlenen paletler sayesinde oluşturulacak çalışmalarda tutarlı renk seviyeleri gözlemlenebilir.

Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

1-Kimlik Kılavuzuna Tutarlı Yaklaşılmalı
Oluşturulan kılavuz markanızın tüm alanlarda oluşturacağı hissiyatı bir araya toplayacak ve tek bir noktaya dikkat çekecektir. Bu sebeple kılavuza tutarlı yaklaşılarak istisna olmaksızın belirli şablonlara riayet edilmelidir.

2-Tanınırlık Konusuna Dikkat
Planlanan tasarım havuzundan dışarı çıkılmaması ve doğru zamanda doğru ögelerin kullanılması mutlak bir tanınırlık yaratacaktır. Bunu sağlayan etkenleri araştırma ışığında toplamak tasarım seçimlerinizde de fayda sağlayacaktır.

3-Kurumun Değeri Artacaktır
Unutmamak gerek ki tüm çalışmaların ana odağı ilgili marka ve kurumun değerini artırmak adınadır. Bu noktada oluşturmak istenilen imajın bütünlüğü korunurken geniş çevrelere yayılması da sürecin doğal akışın gerçekleşecektir.

4-Standartlarınızı Belirleyin
Öyle her şeyden rastgele kullanım olmaz smileyRenk paleti, tipo veya logo kullanımı için çok çeşidin olması hepsinin her yerde kullanılabileceği anlamına gelmemelidir. Ürün, hizmet ve hatta tarih bazında bazı standartlar belirlemek daha kurumsal bir imaj yaratacaktır.
 

Kısacası bir markanın bilinir olması için estetik duygusuna hitap edecek ve görsel hafıza bazında insanlarda yer oluşturacak bir alana ihtiyaç olur ve doğru kurumsal kimlik kılavuzu yardımı ile (dilerseniz bizim de katkımız ile smiley) bu alan pek ala yaratılabilinir.