Merhaba, biz bir ekibiz ve adımız PROJX.
Bize merhaba demek için;

[email protected] . +902123257300
 

İnternet Sitesinde Küçük Yavaşlamaların Maliyeti

17 aralık 2023

Hosting Nedir?

Açılış ve yüklenme hızlarının düşük olması, anlık dahi olsa müşterileri sinir edecek bir durumdur. Satın alım süreçlerinde bu yavaşlıklardan sebep işlemi satın almadan sonlandırma dahi görülebilmektedir. Kullanıcı yavaşlıktan dolayı direkt olarak farklı alternatiflere yönelebilmektedir. Bu senaryoların etkisi üzerine araştırma yapan kişiler saniyeden bile daha az süren gecikmelerin satışa yönelik dezavantajlar yarattığını tespit etti. 

micro services

Araştırma kapsamında kişisel hijyen üzerine ürün sunan markanın internet sitesindeki hedef sayfaların datalarını ve global ölçekte büyük hacimli yedi giyim markasının iki sene bazında günlük satış ve siteye ziyaretçi datalarını inceledi. İncelenen bu veriler de dijital deneyim yönetim şirketi olan Catchpoint’ten alınan detaylı internet sitesi performansı dataları ile kıyaslandı. Bu kıyaslama, internet sitesinin yüklenme sürecindeki %10 oranındaki bir gecikmenin müşteri başına kazançta ortalama %2,4, toplam satışlarda ise %4,2 oranında bir kayba sebep olduğunu, internet sitesinde gecikmeli yüklenmeye maruz kalan müşterilerin işlemin gerçekleştiği gün içinde internet sitesini tekrar ziyaret etme ihtimalinin azaldığını tespit etti. 

Bu noktada insanların işlem süreçlerinde bağlılıklarını sağlayabilecek deneyimlerinin eksik olması ve para kaybına uğrayacakları sırada ödeme kısmında beklemeden işlem yapma talebi yüzünden oldukça kırılgan yaklaşmakta denebilir. Bu gözlem masaüstü cihazlardan mobil cihazlara uygulandığında ise kırılganlığın daha da arttığı ortaya çıkıyordu. Bu durumu en dezavantajlı konuma getiren ise ilgili performans sorunu kaynaklı müşteri kaybı ilerleyen süreç telafi edilemiyordu.

micro services

Şunu söylemek gerek; internet üzerindeki yavaşlıkları engelleyebilmek kimi zaman ilgili sitenin elinde olmayabilir. Fakat bu noktada satıcı sitelere de şu sorumluluk düşmekte; kullanıcının internet performansı göze alınarak site içerisinde veri tutulmalı, site açılış hızlarını iyileştirmek için bazı önlemler alınmalıdır. Üçüncü parti olan içeriklerin de performanslara etki etmemesi için bu üçüncü parti içeriklerin kritik ödeme aşaması gibi sayfalarda yer almamalarına önem gösterilmeli veya sınırlandırmaya gidilmelidir.  Araştırmacıların sunduğu bir öneri de “satıcı sitelerin çıkış sayfalarını müşterilerle yalnızca temel düzeyde bilgi bulunacakları şekilde basit olması” üzerine: “Apple Pay ya da Google Pay gibi hızlı ödeme seçenekleri ile bekleme sürelerinin azaltabilir.” Biçiminde.

Kaynak: HBR