Merhaba, biz bir ekibiz ve adımız PROJX.
Bize merhaba demek için;

[email protected] . +902123257300
 

Arama Motoru Algoritmaları Nasıl İşler?

11 kasım 2022

İnternette dolaşırken hiç “SEO” kavramına denk geldiniz mi? Peki ya arama motoru algoritmalarına? Bu içeriğimizde SEO denildiğinde oldukça kritik bir yere sahip olan Arama Motoru Algoritmalarının ne olduğundan ve nasıl işlediklerinden bahsedeceğiz. İnternet aleminde dilden dile gezen bu kelimeler tam olarak neleri ifade ediyorlarmış gelin beraber bir bakalım smiley

Arama Motoru Algoritmaları Nedir?
Öncelikle kısa bir bilgi vermek gerek; bir sitenin, yazının, videonun veya görselin arama motoru üzerinde görüntülenebilmesi ve ön plana çıkması için SEO yani arama motoru optimizasyonu olmaz ise olmazdır. Arama motoru algoritmaları da içerik, site durumu, sayfa başlığı ve anahtar kelime gibi çeşitli unsurların nasıl yerleşmesi gerektiğine dair yazılım işinin “back-end” yani arka kısmında etkin olan kısımlarıdır. Sürekli güncel olmalarının yanı sıra doğru algoritma stratejisi ile birçok reklam çalışmasından kat be kat daha fazla fayda görmek mümkündür.

Arama Motoru Algoritmaları Yapısı Nasıldır?
Her arama motoru algoritmasının kendine özgü bazı yapısal farklılığı bulunur. Kolay anlaşılmaması ve rekabete zarar vermemesi açısından karmaşık fakat zeki bir yapı sunması beklenir. Yapının sürekli güncellenebilir olması gerekir ki oluşan açıklara ve değişen dönem normlarına göre değişiklikler yapılabilsin. Bu yapı sayesinde bir kez başarılı olan sürekli başarılı olur durumu yıkılarak her içerik ve internet öğesinden sürekli olarak güncel olması deklare edilmeden şart koşulmuş olur.

Arama Motoru Algoritmaları Nasıl İşler
Arama motorları algoritmaları içerisindeki değişimlerde kullanıcı izlerinin etkisi de önemli ölçüde fazladır bu sebeple bir algoritmaya yönelik çalışmanın en garanti yolu kullanıcı dostu olmaktır. Kısa vadede çözüm olabilecek bazı stratejiler kullanıcı odağının dışında ise yine kısa sürede gözden kaybolabilmektedir.

Şu ana kadar oldukça yorucu değil mi smileySiz bunu bir de işin için de olanlara sorun. Google üzerinden örnek vermek gerekir ise Google sürekli olarak belirli platformlardan kendi üzerindeki güncellemeleri yayınlıyor. Bu yayınlarda önceki algoritmalara göre nelerin yenilendiği vs. gibi bilgiler girilirken kanun haline gelmiş bazı alışkanlıkların bir anda “kara liste” içerisine alındığını da bildirebiliyor. Sırf bu değişikliklerden birçok iyi tıklanmaya sahip web sitesi gözlerden kayboldu, gitti.. sad

Arama motorları algoritmaları günümüzde sadece web sitelerindeki içerikler için değil nerede ise her şey için kullanılmakta. En basit olarak çevrenizde bir veteriner mi arıyorsunuz? Bilin ki ilk sırada gördüğünüz veteriner bölgenizdeki en algoritmaya uygun olan veteriner ve siteleri dahi yok. Google’a bağlı tüm uygulamalar tıpkı Haritalar gibi bu ağa katıldığı için aynı örnek kitap, alışveriş, görsel veya video üzerinden de kolayca verilebilir. Kısacası artık nerede ise her şey algoritma, her şey SEO smiley

Hangi Arama Motorları Bu Pazara Dahil
Nerede ise tüm arama motorları bu işleyiş içerisinde özerk veya başka arama motoruna ait algoritma ile yer almakta. Pazardaki %90’ın üzerindeki pay tek başına Google’a aitken Bing, Baidu, Yahoo! Ve Yandex gibi motorlar da Google’ı takip etmekte.