Merhaba, biz bir ekibiz ve adımız PROJX.
Bize merhaba demek için;

[email protected] . +902123257300
 

Yapay Zekanın E-Ticarette Kullanımı

10 mart 2024

Yapay Zekanın E-Ticarette Kullanımı

Yapay zeka kullanımını herkes tarafından yapıldığı bu dönemde pazarlama unsurlarının bunun dışında kalması düşünülemez. Yapay zekanın e ticarette kullanımı kaçınılmaz bir durum olduğu gibi yavaş yavaş yayılmaktadır. Birçok alanda kendini gösteren yapay zeka sadece satış odaklı değil e ticaretin birçok safhasında etkin olabilecek şekilde kullanılabilmektedir.

E Ticarette Yapay Zeka Kullanım Biçimleri

micro services

Bu bölümde günümüzde sıklıkla kullanılan ve direkt olarak etkisi görülen alanlara dair yapay zeka kullanımlarına paylaşıyor olacağız. Burada başlıklara “fayda veya biçim” şeklinde yaklaşırsanız içeriğin hedeflediği ve ortaya sunmuş olacağı örneklemeleri daha iyi anlayabilirsiniz.

Yapay zeka ile kişiselleştirme

Bir web sitesinin, mobil uygulamanın veya otomasyon yazılımının son kullanıcıya sunumunda genel olarak bir tarz belirlenir ve içerik sunumu hazırlayanlar tarafından oluşturulur. Fakat yapay zekanın devreye girmesiyle bu durum kişiselleştirilebilir hale gelmiştir. Son kullanıcının ilgili platform üzerinde yapacağı işlemler ve süreç içerisindeki davranışlarıyla beraber kendisine sunulan verilerin kullanıcının ihtiyacı olacağı şekilde kişiselleştirilebilmesi yapay zeka ile mümkün hale gelir. Özellikle direkt olarak satış hacminin yüksek olduğu alanlarda bunu yapmak kullanıcı etkileşiminde faydalı olacaktır. Kullanıcılar kendileri için yaratılan özel platformda daha fazla süre geçireceği gibi bu platform üzerinde sunucu kişiye daha fazla fayda da sağlayacaktır. Yapay zekanın sürekli olarak verilerle beslenmesiyle beraber de profille eşleştirme üzerinden giderek genel bir kişiselleştirme operasyonu mümkün hale de gelebilir.

ClickUp ve benzeri yapay zeka araçları ile beraber sadece müşteri için değil aynı zamanda işin yönetim ve raporlama kısmı için de yapay zekadan faydalanılabilmektedir. 

micro services

Satış yardımcı unsurlarının artırılması

İsterseniz ticaret ile uğraşın isterseniz e ticaret ile günün sonunda hizmeti sunduğunuz kişiyle muhatap olmak durumunda kalacaksınız. Bu durum kimi zaman ürünün ön bilgilendirmesi, kimi zaman satışı esnası ve kimi zaman da satış sonrası desteğiyle sadece insana bırakılacağı senaryolarda oldukça iş yükünü beraberinde getirmektedir. Bu noktada yapay zekaları dan destek almak ve bazı aşamalarda insan faktöründen tasarruf ederek süreci hızlandırmak mümkündür.

Geçtiğimiz yıllarda birçok e ticaret sitesinde olduğu gibi chat botları ve sesli asistanlar ile beraber kullanıcılara ulaşmak ve onların sorunlarına çare bulmak daha kolay, daha hızlı hale gelmiştir. E ticarette yapay zekadır en fazla kullanıldığı alanlardan biri de budur. Kullanıcılarla etkileşime girerken verilerle beraber eğitilmiş ve benzer profillerle çalışmış yapay zeka eğilimleri yüksek oranda başarı ile beraber müşteriye talep ettiği bilgiyi sağlayabilecektir. Bunun yanı sıra müşterinin ulaşmak istediği insani unsura da rehberlik ederek sürecin giriş aşamasındaki gereksiz vakit kaybına engellemektedir.

Satış yardımcı unsuru için dünya genelinde en öne çıkan yapay zeka aracı ChatBot'tur. Bu araç birçok sisteme entegre olabildiği gibi müşterilerin ilk aşamada talep edeceği ve görmesi gereken içeriklerin sunumunu kusursuza yakın bir şekilde yapabilmektedir.

Aramaların daha efektif olması

Kabul etmek gerekir ki insan zihni tek bir yere odaklı yola çıksa da o daha dağılabilir ve farklı yerlere kayabilir bir biçimdedir. Özellikle son yıllarda insanların azalan odak süreleri ve odak becerileriyle beraber akıllı aramalar ya da diğer ismiyle yapay değer zeka aramalar daha efektif hale gelmektedir. Bir kullanıcı kimi zaman istediği şeyi ararken doğru anahtar kelimeleri bulmakta zorlanır. Bu noktada devreye giren yapay zeka destekli arama ile beraber kullanıcıya bulunmuş olduğu platformda kullandığı kelimelerle çağrışım yapabilecek kelime ve alanların önerisi çoğu zaman faydalı olmaktadır. Bunun yanı sıra tam odakla gelmemiş son kullanıcılar da trendlerle beraber veri işlemesi yapan yapay zeka destekli arama ile planlamadığını bir etkileşime sürüklenebilmektedir. Bunun temel sağlayan şey de yapay zeka destekli aramanın insani unsuru taklit ederek çalışmasıdır.

Şu an için arama üzerine çalışmakta olan ve faydası ispatlı en öne çıkan araç ViSenze yapay zeka aracıdır. Bu araç akıllı arama üzerine tasarlanmış olup satıcılar için ürün araştırmasında oldukça faydalı işlevlere sahiptir.

Daha fazla bilgi almak için aşağıdaki formu doldurabilirsiniz;
https://projx.com.tr/iletisim