Merhaba, biz bir ekibiz ve adımız PROJX.
Bize merhaba demek için;

[email protected] . +902123257300
 

2024 İçerik Pazarlama Trendleri

04 şubat 2024

2024 İçerik Pazarlama Trendleri Nelerdir?

Günden güne değişmekte olan kullanıcı talepleri ve dijital pazarlamanın öne çıkan konularıyla beraber birçok nokta da evrim geçirmektedir. Başlarında olduğumuz 2024 yılı için İçerik Pazarlama Trendleri kamuoyu araştırmaları ve ani gelişen yeni davranış modellerinin izinde şekillenmeye başlamakta.

İçerik Pazarlama Nedir?

micro services

Her kurum, kuruluş veya şahıs dışa dönük bir şekilde bir uğraş içinde ise elinde bir içerik ve bunu yaygınlaştırmak için de belli yöntemlere sahip olmalıdır. Hedef kitlelere sunmak adına ortaya konan video, albüm fotoğraf, blog içerikleri veya teknik çözüm rehberi ve benzeri diğer dijital varlıkların yaratım ve dağıtım süreci tamamen içerik pazarlama dediğimiz kavramın ilgi alanıdır.
İçerik pazarlama esnasında dikkat edilecek en önemli noktalardan biri tüm internetin “Trend” öğelerini belirleyen ve kamuoyu talebinin yansıması olan SEO başarısıdır. Kullanıcıların istediği, görmekten keyif aldığı veya görmekten hoşlanacağı konuların doğru bir biçimde yukarıdaki enstrümanlar ile ele alınması İçerik Pazarlama kısmının konusudur. Sunulan içeriğin gerek hazırlanma formu gerek ise sunuş biçimi SEO odağında şekillenmelidir. 

İçerik Pazarlamanın Amacı Nedir?

Yapılan her eylemde olduğu gibi İçerik Pazarlama’da kısaca hedeflenen “yararlı ve sürdürülebilir etkileşim” demek gerekir. Hazırlayan ve içeriği sunan kişilerin gerek yalnızca içerik gerek ise içeriğin referans olduğu öğeleri hedef kitlelerle buluşturması amacı İçerik Pazarlama için kilit noktada denilebilir.

2024 İçerik Pazarlama Trendleri

micro services

Yapay Zeka Destekli Pazarlama

Günümüzde birçok marka verimliliği, içerik örneklemenin ve üretkenliği artırmak adına yapay zeka destekli verileri, verilerin analizini ve örnek verileri kullanılmaktadır. Şu an için sadece verilerle sınırlı olsa da gelecekte durumun daha kompleks bir biçimde sunulacağı ve üretebileceği yadsınamaz bir gerçektir. Bu sebeple çok geç olmadan içerik pazarlama trendleri arasında yer alan yapay zeka destekli pazarlamaya dikkat kesilmek gerekir.

Bu noktada yapay zeka destekli pazarlama için kullanabileceğiniz belli başlı araçlar da yer almaktadır. Bunların başında sosyal medya ve dijital içerik üreticileri için özel olarak tasarlanan, içerisinde çeşitli modüllerin yer aldığı OwlyWriter AI oldukça fayda sağlayabilir. Bunun yanı sıra kullanıcı komutlarından işlevselliğe dökülebilen ChatGPT de doğru verileri talep etmeniz halinde fayda sağlayabilir.

Kısa Süreli, Etkileşim Odaklı Reklamlar

Yıllar geçtikçe kullanıcıların odaklanma süreleri de oldukça kısalmaktadır. İnsanın dikkatini dağıtan birçok unsurun olduğu bu yıllarda dikkatleri kendi üzerinde toplayarak elinizdekini sunabilmek için hızlı, verimli, etkili ve akılda kalıcı içerik pazarlama biçimlerini tercih etmek gerekir. Özellikle Tiktok, YouTube Shorts gibi platformlarda da görüleceği üzere oldukça kısa şekilde “tadımlık” kıvamdaki içerikler daha kolay şekilde popüler hale gelmekte. Milyarlarca kullanıcıya hitap eden bu platformlarda alışkanlıklar genel olarak kısa süreli içerik tüketmeye yönelik olduğundan gerek sunulacak reklamların gerek ise içerikleri ilgili platformların düzeninde hareket etmesi önümüzdeki yılın en büyük trendi konumunda.

Dinleyici Unsuru Gözeterek Reklam Sunumu

Geçmişten bu yana insanoğlunun sevdiği şeylerden biri de konu fark etmeksizin ilgi alanına dair başlıkların konuşulduğu ve tartışıldığı söyleşileri dinlemek diyebiliriz. Günümüzde bunun en büyük yansıması ise podcast üzerinden olmakta. Spotify, Apple Music, YouTube gibi platformların içerisinde yayın yapan podcast yayıncılarının son yıllardaki popüler hale gelmesi ile içerik pazarlama ilişkili hale gelebilmektedir. Bir trend yakalayabilmek adına yapılması gereken ilk şey henüz denenmemiş olsa bile içerik pazarlama konusunda viral, popüler olan her şeyin ilgili denkleme dahil edilebilmektir. Bu sebeple dinleyici unsuru gözeterek içerik pazarlama ve reklam sunumu için podcast yayınlarını kullanmak trendler arasında yer alır.

Ücretli Reklamlar

Kabul etmeliyiz ki geçmişe oranlı günümüzde birçok sosyal medya platformu reklam veren konumuna kendileri geçmek istemektedir. İlk başta YouTube ile yaygın olan bu davranış X (eski adıyla Twitter), Instagram ve Tiktok gibi milyarlarca kişi tarafından etkileşime sahip olan platformlara da taşınmıştır. Yıllardan bu yana Google Ads ile sitelerde yer alan reklamlar sosyal medya kullanımlarına da taşmıştır. Bu noktada birçok marka, kurum, kuruluş ve şahıs sosyal medya platformları üzerinde ücretli reklamlar vererek hedef kitlelerine ulaşmayı amaçlamaktadır ve önümüzdeki yılın en önemli trendlerinden biri de budur.

Daha fazla bilgi almak için aşağıdaki formu doldurabilirsiniz;
https://projx.com.tr/iletisim